Friday, October 26, 2007

استان گلستان جمهوري‌اسلامي‌ايران براي صدور دانش فني در بخش‌هاي كشاورزي، دامداري، مرغداري و پرورش ماهي و آبزيان و صنايع تبديلي و پرورش گياهان دارويي به تاجيكستان اعلام آمادگي كرد.
به گزارش ايرنا، "سيد محمد موسوي" معاون برنامه‌ريزي استاندار گلستان ايران كه در صدر هياتي از صنعتگران و بازرگانان اين استان به تاجيكستان سفر كرده است، بعدازظهر پنجشنبه در ديدار با "سعيد شريف‌اف" رييس اتاق بازرگاني اين كشور گفت: استان گلستان امكانات و توان و دانش خوبي در همه زمينه‌ها بويژه زمينه كشت وصنعت و صنايع تبديلي دارد و آماده است دانش فني خود را به كشور دوست و همزبان تاجيكستان صادر كند.
وي افزود: در صورت فراهم آوردن تسهيلات لازم، صنعتگران و سرمايه‌گذاران استان گلستان ايران مي‌توانند در صنعت دام و طيور، پرورش ماهي، احداث كشتارگاههاي صنعتي، گياهان دارويي و پرورش گل و گياه، مدرنيزه كردن كشاورزي و توسعه صنايع تبديلي تاجيكستان، تحول ايجاد كنند.
وي همچنين توان استان گلستان را درتوليد مصالح ساختماني و سرمايه‌گذاري براي ساختمان‌سازي و معادن خوب توصيف كرد و اعلام كرد: تجار و بازرگانان گلستان، براي صدور مصالح ساختماني ساير كالاهاي مورد نياز تاجيكستان آماده‌اند.
در اين ديدار "سعيد شريف اف" رييس اتاق بازرگاني تاجيكستان با اشاره به روابط گسترده ايران و تاجيكستان در همه زمينه‌ها گفت: تاجيكستان از سرمايه‌گذاران و صنعتگران ايران استقبال مي‌كند و براي فراهم كردن امكان فعاليت بازرگانان و صنعتگران استان گلستان در اين كشور آماده است.
وي افزود: انتقال دانش فني به خصوص در زمينه كشاورزي و دامداري، صنايع تبديلي و ايجاد واحدهاي صنعتي نياز امروز تاجيكستان است كه اميدواريم بخشي از آن با همكاري استان گلستان ايران برطرف شود.
وي همچنين گفت: قرار است يك هيات اقتصادي از تاجيكستان نيز به ايران سفر كند و از نزديك با امكانات استان گلستان آشنا شود.
يك هيات ‪
۲۶
‬نفره از صنعتگران، بازرگانان، تجار و مسئولين استانداري استان گلستان جمهوري اسلامي ايران روز پنجشنبه به سرپرستي سيدمحمد موسوي معاون برنامه‌ريزي استاندار اين استان وارد شهر دوشنبه پايتخت تاجيكستان شد.
قراراست هيات استان گلستان درسفر يك هفته‌اي خود، ضمن ملاقات با مقامهاي تاجيك و بررسي برگزاري نمايشگاه اختصاصي استان گلستان در تاجيكستان، به شهر خجند مركز ولايت سغد در شمال اين كشور نيز سفر كند.

No comments: